Eet je buik plat

 In Sport, Voeding

EET JE BUIK PLAT

Nu de feestmaanden ver achter ons liggen, we hopelijk de laagste temperaturen achter de rug hebben en de dagen weer langzaam beginnen te lengen, komt ook die zomer dichterbij. Wat betekent dat dat speklaagje, dat we een paar maanden lang hebben kunnen verstoppen onder de dikke trui, toch echt moet gaan verdwijnen. Want voor je het weet zit je in het vliegtuig naar een zonnig oord en moet die bikini aan. Kortom, werk aan de winkel. Nou kún je zelfs dingen op je bordje schuiven die je buikvet laten verdwijnen. Wees vooral niet bang voor vetten. Gezonde vetten dan hè… Verse geitenkaas, een zachtromige avocado of volle kwark kunnen echt prima. Suikers mag je daarentegen wel wat vaker laten staan. Ik geef je acht lekkere dingen die je gerust kunt eten. Zoveel als je wilt. Maar dan ook je sportlesje gewoon doen vanavond. Dat snap je.

Avocado’s
Bevatten twee voedingsstoffen die cruciaal zijn om van dat vetrandje af te komen. Avocado’s zitten namelijk bomvol vezels die ervoor zorgen dat je je langer verzadigd voelt.

Pindakaas
Niet alleen die pot Calvé helpt je op weg naar die strakke buik, maar vrijwel alle noten en zaden. Ze geven je voor langere tijd een vol en verzadigd gevoel en zitten bomvol met gezonde vetten en mineralen. Smeren maar.

Eieren
Zijn energiebommetjes en zitten vol ‘buikvetverbrandende’ eiwitten, vitamines zoals B6, B12, A, D, E en K, foliumzuur, choline, luteïne, calcium, ijzer, fosfor, zink en omega3 vetzuren. Bovendien zorgen ze ervoor dat je je langere tijd verzadigd voelt. Perfect dus om de dag mee te beginnen, en een gekookt exemplaar is dé ideale snack voor tussendoor.

Pure chocolade
Jaaa dat mag dus gewoon. Pure chocolade heeft bijna acht keer meer anti-oxidanten dan aardbeien en bevat stoffen zoals theobromine en caffeïne die een positief effect op je vetverbranding hebben. Kies dan wel chocolade met een cacaogehalte dat 78% of hoger is en niet meer suikers bevat dan nodig.

Bonen
Zwarte bonen, witte bonen, kidney- of limabonen hebben allemaal een humongous hoeveelheid aan vezels. Deze ruimen gifstoffen in je lichaam op en laten dat laagje als sneeuw voor de zon verdwijnen. Gooi dus wat vaker een handje door je salade of een lepel ’s avonds door een wokgerecht.

Chia-zaden
Zoals je weet ben ik echt geen superfood-fanaat maar dit zaadje vind ik dan wel weer fijn. Chiazaad is een echte vetverbrander. De vezels in chiazaden zwellen op in je lichaam en zorgen dus voor een lang verzadigd gevoel. Laat de zaadjes wel even weken van te voren, anders zwellen ze op in je buik en geloof mij, dat is geen pretje. Een lepel door je kwark ’s ochtends of als tussendoortje door je shake is al voldoende om niet te hoeven grijpen naar die zak chips.

Water
Yep, simple as it is. Laat die frisdrank en verse jus maar staan en vul je glas wat vaker met water of verse gemberthee. Het zorgt ervoor dat afvalstoffen uit je lichaam verdwijnen en geeft je een verzadigd gevoel.

En last but not least, gewoon braaf je buikspieren blijven trainen hè vriendin. Beloofd?

Originele post: https://amayzine.com/nl/2018/eet-je-buik-plat/

Recent Posts