8 manieren om gehydrateerd te blijven gedurende de zomermaanden

Wist je dat je onverwachts en ongewild extra gewicht in de vorm van water mee kunt torsen? Aka bloating. Zeker als het klimaat wat vochtiger is – en je enkels opeens twee keer zo breed lijken – is dat wel het laatste waarop je zit te wachten als je vlak voor de vakantie nog druk doende bent geweest in de gym. Bikini-seizoen is voor geopend! Zo houd je jezelf licht, maar ook – niet onbelangrijk – goed gehydrateerd. 60% van het menselijk lichaam bestaat immers uit water. H2O geeft je energie, verbetert je spijsvertering, vermindert trekaanvallen en geeft je huid een all-over glow. Verschillende hoeveelheden water per dag worden aangeraden, maar The Institute of Medicine raadt vrouwen aan 2,2 liter tot zich te nemen, en mannen dagelijks 3 liter. Wist je dat dorst vaak niet het eerste teken is van gedehydrateerd zijn? Nee, vermoeidheid is een teken aan de wand. In het boek The Exhaustion Breakthrough van dokter Holly Philips tipt zij een aantal manieren om aan je broodnodige waterinname te komen – en daarmee ook een opgeblazen gevoel tegen te gaan. Wij voegden er ook Vogue’s eigen expert tips aan toe.

Drink meer water

Zo simpel: drink meer water dan je nu (waarschijnlijk) al doet. Wil je dat je lichaam minder vocht vasthoudt? De eerste stap is meer in plaats van minder water te consumeren, zodat het ook daadwerkelijk uit je lichaam spoelt. Drink up!

Eet ook met water gevulde groenten en fruit

Groenten en fruit, met een hoog waterpercentage, tellen ook. Een aantal van de beste keuzes: sla, selderij, tomaat, watermeloen, grapefruit, kantaloepa en abrikoos.

Neem je dagelijkse dosis water mee

Koop of vul drie flesjes water en neem die ’s ochtends mee naar je werk. Als je de hele dag onderweg bent, zet de flesjes dan in je zicht zoals bij je voordeur. Houd ze in ieder geval continu bij je. Het visuele aspect van hoeveel (of hoe weinig) je die dag hebt gedronken werkt al snel motiverend.

Make it fancy

Probeer eens bevroren kiwi, aardbeien, druiven of stroken komkommer aan je glas met ijsblokjes toe te voegen. Hier zit geen wetenschap achter, maar hoe mooier je je glas maakt hoe leuker het wordt. Kleurrijke rietjes werken ook.

Vergeet niet te drinken voor het eten

Soms halen onze lichamen honger of trek door de war met dorst. Door goed gehydrateerd te blijven kun je hongeraanvallen (vooral zoutige snacks) zoveel mogelijk buiten de deur houden. Het kan ook goed zijn voor je taille. Volgens onderzoek aan de University of Birmingham kun je zelfs afvallen door een half uur voor elke maaltijd een groot glas water te drinken.

Drink organic groene thee

Groene thee geldt ook als waterinname. Groene thee heeft bovendien volop voordelen: meer energie, gewichtsverlies, verbeterd breinfunctioneren. Groene thee helpt ook als je vocht vasthoudt want het is een natuurlijke afdrijver.

Voeg apps toe

Ja, je smartphone kan hier zeker bij helpen. Met apps zoals DailyWaterFree, WaterMinder en WaterLogger kun je bijhouden hoeveel je drinkt. Het fungeert ook als reminder om weer een slok te nemen.

Neem een banaan

Bananen zijn bijzonder rijk aan kalium. Kalium helpt bij de vermindering van vocht vasthouden, omdat de urineproductie wordt opgewerkt en de hoeveelheid natrium in je lichaam wordt verminderd. Wat in ook goed werkt is avocado, pompoen, bladgroenten, watermeloen (een geweldige vochtafdrijver), paddenstoelen en tomaten.

Originele post: https://www.vogue.nl/beauty/nieuws/gallery/8-manieren-om-gehydrateerd-te-blijven-gedurende-de-zomermaanden/drink-organic-groene-thee 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *